Абење на гумите на вашето возило

Абењето на гумите е нормална појава и показател на доброто прилепување на автомобилот со подлогата. Зимските гуми се помеки од универзалните и летните па затоа и најбрзо се трошат, сепак тоа е цената која треба да ја платите за побезбедно управување на лизгава подлога. Трошењето на гумите оже да биде и доста корисно. Според обликот на гумата или според дебелината на трагата може да се примети дали волилото има добро потпирање или пак да се види геометријата на тркалата. Нови гуми на многу стар автомобил не се препорачуваат заради тоа што може да ја засенат состојбата на подвозјето на возилото.

Притисокот во гумите е од голема важност и истиот има влијание на управувањето и безбедноста на возилото, но и на абење на гумите. Голем дел од корисниците грешат и во зимакиот период го намалуваат притисокот во нивните гуми. Ова ја прави гумата негативно погодена (торзијата се зголемува) и значително го забрзува абењето. Притисокот треба да биде ист и во зимски и летен период, според регулативата дадена од производителот на автомобилот, а особено треба да се почитуваат препораките за ослободување на притисокот при целосна оптовареност. Обично губењето на гумите е индикатор за дефект во суспензијата, односно возење со несоодветен притисок. Затоа, важно е да се следи абењето на гумата и веднаш да се реагира на забележаните неправилности.

  • Зголеменото абење на двата краја на гумата укажува на возење со низок притисок
  • Нерамно абење на средината на гумата е предизвикано од прекумерен притисок
  • Зголеменото абење на една работна површина (надворешна или внатрешна) на двете гуми укажува на погрешна геометрија на тркалото
  • Ако се користи едно предно тркало однадвор, а другото одвнатре, причината е во погрешен механизам за контрола
  • Зголеменото абење на надворешниот раб на едно или две предни тркала укажува на грешка во суспензијата
  • Неправилното абење на периферијата се должи на слабо избалансираните гуми

Исклучително е важно редовно да се следи притисокот во гумите, и ако, покрај тоа, гумите се користат неправилно, треба да бидат темелно проверени. Доколку е потребно, да се проверат амортизерите, екстремитетите и геометријата на суспензијата. Возењето со оштетени гуми или неисправна суспензија е многу понесигурно, а одложената поправка може да ја влоши неисправноста и да ги зголеми трошоците. Препорачливо е да отидете во специјализирана работилница со модерна електроника за прилагодување на суспензијата. Кога купувате нови гуми, важно е да изберете докажан бренд и квалитетен производ. Многумина купуваат пошироки гуми мислејќи дека ќе ја зголемат безбедноста во возењето. Ова е грешка и заблуда, бидејќи вишокот на гуми создава поголем отпор и бучава и го зголемува оптоварувањето на шасијата (лежишта, прстиња и амортизери).

May 16, 2018